8.16.12.29 RETTELSER TIL APLANNER
- En certifikatfejl i installationsprogrammet for version 8.16.12.26 er rettet.
- Mindre ændringer vedr. logning af fejlmeldinger.
8.16.12.26 ÆNDRINGER TIL APLANNER
- Funktionalitet vedr. opkobling til PlanAHead databaser er ændret. Ændringen har kun betydning for brugere af PlanAHead database.
8.16.12.23 ÆNDRINGER TIL APLANNER
- Indsættelse af vagtplanlægningsdata er optimeret, så der transporteres færre oplysninger via nettet. Ændringen har især betydning, hvis der er mange poster i medarbejder kataloget, og man også kører drift via netværk.
- Der er introduceret en e-mail synkroniseringsrapport, der kontrollerer sammenhængen mellem behandlede e-mails og kalenderposter. Rapporten skal hjælpe brugere af e-mail synkroniseringen ved eventuelle Outlook problemer.
8.16.12.20 VIGTIGE ÆNDRINGER TIL APLANNER
- Opdatering af vagtplanlægningsdata er optimeret, så der transporteres færre oplysninger via nettet. Ændringen nedsætter svartiden for opdatering ved kopiering og plankopiering af mange data. Ændringen har især betydning, hvis der er mange poster i medarbejder kataloget, og man også kører drift via netværk.
- Mekanismen for åbning af databaser og login er revideret. Der er nu kun et login billede, hvor man kan angive databasenavn, brugernavn og adgangskode. Login billedet fungerer for Planhead databaser på nettet, lokale sql datbaser og databasefiler (XML databaser). Det gamle billde til åbning af databaser er udgået. Desuden skal der ikke længere angives PIN kode for netværksdatabaser.
- Plankopiering er renoveret og forenklet. Vælges plankopiering fås nu et sæt valgmuligheder (Avanceret plankopiering, udrulning af plan, lav kopi af skabelon, slet en plan og indsæt en tom periode i en plan)
- Brugervejledningen er opdateret jævnfør ovenstående.
- Der er foretaget mindre fejlrettelser.
- Fejlhåndteringen i Aplanner for Windows er forbedret.
8.16.11.12 NY Funktionalitet I APLANNER
- Der er tilføjet et skærmbillede til flytning af en eksisterende skabelon. Skærmbilledet gør det nemt at danne en ny version af en eksisterende skabelon (grundskema). Ved flytning kopieres Planlgt til Planlagt og Mødetider til Mødetider.
- Der er tilføjet et skærmbillede til udrulning af en skabelon. Skærmbilledet gør det nemt at udrulle. Under udrulningen kopieres Planlagt til Planlagt, Mødetider til Mødetider samt Planlagt til Budget ("idealplan"). Det eksisterende plankopieringsbillede kan stadig benyttes til mere avancerede udrulninger, f.eks. fletning og vagtbytte mellem medarbejdere.
- Layout af Aplanner for Windows billedet er opdateret for at gøre valg af funktion mere overskuelig. Desuden er der tilføjet nye ikoner og menupunkter.
8.16.11.02 VIGTIGE ÆNDRINGER TIL APLANNER
- Opdatering af egenskaber i data katalogerne er optimeret, så der transporteres færre oplysninger via nettet. Ændringen nedsætter svartiden for opdatering af kataloger med mange data. Ændringen har især betydning, hvis der er mange poster i medarbejder kataloget, og man også kører drift via netværk.
- Der er foretaget nogle sikkerhedsopdateringer. I denne version er det ikke muligt at opdatere kataloger via Aplanner for Windows, hvis man er koblet op via en special løsningen til Web Service. Den normalt anvendte opkobling til en database fungerer som sædvanligt.
- Programmet og tilføjelsesprogrammet til medarbejder synkroniseringen er ændret, så der holdes en kort pause mellem hver opdatering. Ændringen er lavet for at sikre, at opdateringen kan ske selv om Outlook er midlertidig belastet. Ændringen har kun betydning, hvis man af og til oplever fejlmeldinger fra Outlook, når medarbejdersynkroniseringen afvikles. SE detaljer i brugervejledningen. Ændringen omfatter ikke medarbejdersynkroniseringen i Aplanner for Windows. Der er ikke ændret i funktionalitet til direkte udsendelse af kalenderposter.
- Den maximale slutdato er ændret fra 31-12-2029 til 31-12-2099. Ændringen har ingen praktisk betydning for brugere, der anvender løsningen til vagtplanlægning.
8.16.10.18 ÆNDRINGER OG RETTELSER TIL APLANNER
- Microsoft .NET Framework er udskiftet til version 4.6.2, som indeholder stabilitetsforbedringer. Det nævnte framework findes i fuldt opdateret Windows 10, men vil blive installeret, hvis man anvender en ældre Windows version.
- Hvis Outlook fejler mens medarbejder synkroniseringen er i gang, kan der i sjældne tilfælde dannes flere af samme vagt i Outlook kalenderen. Der er lavet en rettelse i synkroniseringen, som løser dette problem.
8.16.10.12 MINDRE ÆNDRINGER OG RETTELSER TIL APLANNER
- PlanAHead's Certifikat er fornyet, så det gælder til oktober 2017.
- Der er rettet en fejl, så sletning nu fungerer korrekt på billedet 'Rediger synk. tabel' efter sortering.
8.16.09.23 STØRRE ÆNDRINGER TIL APLANNER
For at få fuld udbytte af denne version, skal databasen opgraderes. En database administrator kan udføre dette på få minutter ved at installere og åbne den nye Aplanner og herefter vælge menupunktet Fil menu - Database - Opgrader stamdata tabeller.
- Antallet af genvejstaster i Aplanner for Windows er udvidet. Se listen under Hjælp menuen
- Dagplan billedet er ændret, så data visningen kan følge uret. (Kl. 12:00 vises data fra kl. 12:00 og resten af dagen osv.)
- Menuer på Aplanner for Web tilpasses dynamisk efter brugerens rettigheder.
- Layout af Aplanner for Web er ændret. Der er indføjet en kalender til dato valg og navigationsknapperne er forsynet med ikoner.
- Mekanismen for opstart af Aplanner for Web er ændret, så startbillede, startdato, tispunkt m.v. alle hentes fra brugerens profil. For at opnå en given indstilling ved opstart af Aplanner for Web, indstilles brugerens rettigheder og valg af startbillde m.v. i Aplanner for Windows. Disse indstillinger anvendes herefter af Aplanner for Web. De ændringer af indstillinger, som foretages under anvendelse af Aplanner for Web gemmes ikke. På den måde sikres det, at indstillingerne lavet i Aplanner for Windows anvendes ved efterfølgende opstart af Aplanner for Web. Eksempel: Brugeren "Medarbejder" logger på Aplanner for Windows. Herefter vælges billedet Dagplan for planen "Plan" og planversionen "Planlagt". Herefter vil brugeren "Medarbejder" altid starte Aplanner for Web med Dagplan billedet for "Plan", "Planlagt".
8.16.08.25 MINDRE ÆNDRINGER TIL APLANNER
- Aplanner for Web ændret, så Dagplan billedet kan kan sætte et sluttidspunkt.
- Aplanner for Web er ændret, så tabel etiketter vises med sort skrift.
- Der er tilføjet nogle sikkerhedsopdateringer til Aplanner for Windows og Aplanner for Web
8.16.05.24 ÆNDRINGER TIL APLANNER
For at få fuld udbytte af denne version, skal databasen opgraderes. En database administrator kan udføre dette på få minutter ved at installere og åbne den nye Aplanner og herefter vælge menupunktet Fil menu - Database - Opgrader stamdata tabeller.
- Visning af kommentarer er forbedret, idet antal bogstaver der kan vælges som alias navn (efter #) nu kan vælges frit. Desuden vises alias navn ikke længere som kommentar. Bemærk at alias navne og kommentarer ikke medtages ved kopiering og plankopiering. Hvis navngivne møder ønskes inkluderet i grundplan eller kopieres, anbefales det at oprette særskilte aktiviteter i stedet for alias navne.
- Vælger man visning af Ugeplan celler med flere linjer vises sammensatte vagter på flere linjer, selv om der er defineret en dagsopgave med et enkelt navn. Navnet vises derimod, hvis der vælges at se Ugeplan celler som enkelt linjer.
- Aplanner for Web er udvidet, så alias navne vises og kommentarer kan vises.
- Under Indstillinger kan man vælge, om kommentarer skal vises på Ugeplan billedet. Indstillingen gælder både for Aplanner for Windows og Aplanner for Web.
- Under indstillinger kan man vælge start billede, start plan og planversion som gælder for Aplanner for Web.
- Fejlhåndteringen i synkroniseringen er udvidet, så der forsøges gentages et par gange, hvis Outlook melder fejl. Hermed reduceres antal afbrydelser, f.eks. fordi Outlook kortvarigt mister forbindelsen til mail serveren.
- Menu for datakataloger og rapporter sorteres nu alfabetisk.
8.16.04.30 MINDRE ÆNDRINGER TIL APLANNER
- Aplanner for Web ændret, så Dagplan billedet kan starte med dags dato.
- PlanAHead udviklingsværktøj opgraderet til Visual Studio 2015 version 2.
8.16.03.21 MINDRE RETTELSE TIL APLANNER SYNKRONISERING
- Outlook egenskaben Sensitivity er ændret fra Personal til Normal. Det kan have betydning for visning af vagter i delte Outlook kalendere.
8.16.02.09 TILFØJELSE TIL APLANNER SYNKRONISERING
- Tilføjelse: Logning af fejl i medarbejdersynkroniseringen er udvidet. Hvis der opstår fejl under dannelse af kalenderposter vises op til 5 fejlmeddelelser på skærmen. Skift til denne version er kun relevant, hvis der er aktuelle problemer med Outlook og medarbejdersynkroniseringen.
8.16.02.05 TILFØJELSE TIL APLANNER FOR WINDOWS
- Tilføjelse: Der er tilføjet fire egenskaber, som muliggør finjustering af de data, der vises på planlægningsbillederne Dagplan, Ugeplan, Vagtplan og Aktivitetsplan. Man kan vælge at vise flere linjer i hver celle, man kan vælge at vise navn eller forkortelse i celler, man kan vælge at vise navn eller forkortelse i automatisk dannede dagsopgaver og man kan vælge at vise navn og forkortelse i række etiketter.
- Ændring: Fejltekster ved åbning af database m.v. er forbedret. Der er tilføjet versionsnumre til synkroniseringsprogram menuerne.
- Database opgradering: IT databaseadministrator skal køre funktionen "Opgrader stamdata tabeller" fra fil menuen for at tilføjelserne kan træde i kraft. Hvis ikke de 4 nye egenskaber ses under menupunktet Egenskaber, skal felterne tilføjes via højre museknap menu.
8.16.02.02 RETTELSE TIL APLANNER FOR WINDOWS
- Fejlrettelse: Der er lavet en rettelse til version 8.16.1.25, så rapporter nu kan dannes uden en fejlmelding vedr. opgradering. Skift derfor Aplanner klient program, hvis rapporter fejler.
- Tilføjelse: Der er tilføjet et ikon til visning af planegenskaber, desuden er ikoner under fil menuen omorganiseret.
- Tilføjelse: Når der oprettes en ny plan skal man tage stilling til, om planen skal anvendes som grundskema (skabelon). Hvis ja, initieres planen som en skabelon.
8.16.01.27 MINDRE ÆNDRING TIL APLANNER FOR WINDOWS
- Der er udført mindre forbedringer af fejlhåndteringen i medarbejder synkroniseringen.
8.16.01.25 RETTELSE TIL APLANNER FOR WINDOWS OG WEB
- Hvis man vælger et stort antal objekter ved afkrydsning kan der i sjældne tilfælde opstå en situation, hvor Aplanner for Web fejler. Dette problem er løst, men opgradering vil kun være nødvendigt, hvis problemet skulle opstå.
8.16.01.24 VIGTIG RETTELSE TIL APLANNER FOR WINDOWS OUTLOOK SYNKRONISERING
- Der er rettet et problem i Outlook synkroniseringen. Problemet medfører, at annnulleringer under særlige omstændigheder ikke udsendes korrekt fordi e-mail adressen er tom. Problemet optræder kun, hvis der anvendes synkronisering ved direkte udsendelse af kalenderposter og ikke ved e-mail synkronisering. Problemet er ikke set i ældre synkroniserings tilføjelsesprogrammer versioner 8.14.xx. Så hvis du anvender synkronisering ved direkte udsendelse af kalenderposter version 8.15.xx bør du opgradere Aplanner for Windows eller Outlook tilføjelsesprogrammet, hvis du anvender det.
- Driftsvejledningen er opdateret.
- Aplanner for Windows er udvidet, så der under menupunktet Indstillinger kan oprettes en SMTP e-mail klient til brug for e-mail synkroniseringen. Klienten kan benyttes som alternativ til Outlook.
- E-mail synkroniseringen er udvidet, så det nu er muligt at sende synkroniserings e-mail ved vedhæftet kalenderfil (.ics fil).
8.16.01.12 ÆNDRING TIL APLANNER FOR WINDOWS BRUGERVEJLEDNING
- Brugervejledningen til Aplanner for Windows er opdateret med et afsnit om optimering af vagtplanlægning. Desuden er beskrivelser vedrørende konsulent- og projekt- planner fjernet.